ZDRAVÝ GULÁŠ PO MAĎARSKU

 Přiznávám, že na to, že jsem vařila veganský guláš poprvé v životě, mi teda nadmíru chutnal. Proto, jak jsem již slibovala na své facebookové stránce, podělím se s vámi o recept (jestli si to ještě pamatuju :D). Vycházela jsem asi z dohromady pěti receptů na veg guláše, ale zjistila jsem, že mi polovina surovin chybí, tak jsem improvizovala a tudíž můžete považovat recept za originál.


ZDRAVÝ GULÁŠ PO MAĎARSKU

(VEGAN, VEGETARIAN, BLP)


  • baby rajčátka (cherry)
  • půl větší cibule
  • olej
  • uzené tofu
  • mletá sladká paprika
  • chilli
  • oregano
  • sůl
  • pepř mletý
  • bobkový list
  • žitná mouka
Postup:
  1. Kostku uzeného tofu nakrájíme na kostičky a naložíme alespoň na dvě hodiny do dvou lžic oleje, kurkumy, chilli a jiného koření dle vlastní chuti. Poté vložíme promíchané do chladničky
  2. Nakrájíme si najemno cibuli a necháme na oleji cca 2-3 minuty zpěnit
  3. Až zhotovíme cibuli, přidáme mletou papriku, oregano, sůl a pepř. Směs necháme chvilku vařit na mírném ohni, nejlépe ještě na ploténce. 
  4. Mezitím si nakrájíme cherry rajčátka na čtvrtky a do směsi je přidáme a podlejeme množstvím vody a necháme pod pokličkou na mírném plameni dusit.
  5. Pokud nemáte rajský protlak, udělejte to jako já a pokud máte po ruce tyčový mixér, párkrát pomixujte podušená rajčata, aby se omáčka trošku zahustila.
  6. Nakrájíme si brambory ve slupce, samozřejmě předem očištěné na kostičky a přidáme do hrnce a zároveň přidáme adekvátní množství vody, aby byly brambory ponořené a mohly se dostatečně uvařit.
  7. Poté, co nožíkem zkusíme, zda jsou brambory uvařené, přidáme předem naložené uzené tofu a zmírníme plamen a necháme ještě asi 5 minut vařit. Snažíme se, aby se tofu nerozvařilo a tofu pokud možno zůstalo stále v konzistenci celých kostiček tak, jak jste jej nakrájeli. 
  8. Zahustíme guláš za pomoci žitné mouky s teplou vodou , kterou rozšleháme v hrníčku a guláš jí zalijeme. Pokud se vám zdá guláš stále řídký (každý máme jiné preference, že :), jednoduše zahustěte větším množstvím mouky
  9. Nakonec finální produkt ochutnáme a dle chuti dokořeníme. Můžeme podávat  s žitným nebo jakýmkoli jiným chlebem. Já použila žitný z důvodu, že recept je psán jako bezlepkový.
  10. A ještě na ten poslední konec vám popřeju dobrou chuť a pokud vám recept chutnal, sdílejte, komentujte...vaše zpětná vazba mě zajímá.

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky